Privacybeleid

Laatst bijgewerkt: 26 juni 2025

Dit Privacybeleid beschrijft onze regels en procedures omtrent het verzamelen, gebruiken en delen van jouw gegevens wanneer je gebruikmaakt van de Dienst. Het informeert je tevens over je privacyrechten en hoe de wet jou beschermt.

Wij gebruiken jouw persoonsgegevens om de Dienst te bieden en te verbeteren. Door gebruik te maken van de Dienst ga je akkoord met het verzamelen en gebruiken van informatie volgens dit Privacybeleid.

Interpretatie en definities

Interpretatie

Woorden waarvan de eerste letter een hoofdletter is, hebben de betekenis die hieronder is vastgelegd. Deze definities gelden ongeacht of de termen in enkelvoud of meervoud voorkomen.

Definities

Voor de toepassing van dit Privacybeleid gelden de volgende definities:

  • Account betekent een uniek account dat voor jou is aangemaakt om toegang te krijgen tot onze Dienst of delen daarvan.
  • Affiliate betekent een entiteit die controleert, gecontroleerd wordt door of onder gezamenlijke controle staat met een partij, waarbij “controle” eigendom is van 50% of meer van de aandelen of stemrechten.
  • Bedrijf (vermeld als “het Bedrijf”, “Wij”, “Ons” of “Onze”) verwijst naar Glamone.
  • Cookies zijn kleine bestanden die op jouw computer, mobiele apparaat of een ander apparaat worden geplaatst door een website en die onder andere jouw browsegeschiedenis binnen die website bijhouden.
  • Land verwijst naar: België
  • Apparaat betekent elk apparaat dat toegang heeft tot de Dienst, zoals een computer, mobiele telefoon of tablet.
  • Persoonsgegevens zijn alle gegevens die betrekking hebben op een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.
  • Service verwijst naar de Website.
  • Serviceprovider betekent een natuurlijke of rechtspersoon die gegevens namens het Bedrijf verwerkt, zoals externe partijen die helpen bij het leveren, analyseren of onderhouden van de Dienst.
  • Gebruikgegevens zijn gegevens die automatisch worden verzameld, bijvoorbeeld door gebruik van de Dienst of de infrastructuur ervan (zoals bezoektijd van pagina’s).
  • Website verwijst naar Glamone, toegankelijk via https://afspraak.boetiek-lumiere.be
  • Jij betekent de persoon die de Dienst gebruikt of namens een rechtspersoon gebruikmaakt van de Dienst.

Verzameling en gebruik van jouw persoonsgegevens

Soorten gegevens verzameld

Persoonsgegevens

Tijdens het gebruik van onze Dienst kunnen wij je vragen om ons te voorzien van bepaalde identificeerbare gegevens, zoals:

  • E-mailadres
  • Voor- en achternaam
  • Telefoonnummer
  • Gebruikgegevens

Gebruikgegevens

Deze gegevens worden automatisch verzameld wanneer je de Dienst gebruikt, en kunnen omvatten: je apparaat-IP-adres, browsertype en -versie, bezochte pagina’s, datum en tijd van je bezoek, tijd doorgebracht op pagina’s, unieke apparaat-ID’s en andere diagnostische gegevens.

Indien je via een mobiel apparaat toegang hebt tot de Dienst, kunnen wij automatisch informatie verzamelen zoals het apparaatmodel, unieke apparaat‑ID, IP-adres, besturingssysteem, browsertype en andere identificerende of diagnostische gegevens.

Ook kunnen we informatie ontvangen die je browser verzendt wanneer je onze Dienst bezoekt.

Trackingtechnologieën en cookies

We gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën om activiteiten op onze Dienst te volgen en bepaalde informatie op te slaan. Hierbij maken we gebruik van beacons, tags en scripts om gegevens te verzamelen, bij te houden en de Dienst te analyseren en te verbeteren. De gebruikte technologieën omvatten:

  • Cookies of browsercookies: kleine bestanden geplaatst op je Apparaat. Je kunt je browser zo instellen dat cookies worden geweigerd of dat je een melding krijgt wanneer een cookie wordt verzonden. Zonder cookies kunnen delen van de Dienst mogelijk niet werken.
  • Web Beacons: kleine elektronische bestanden, zoals pixel-tags, die helpen bij statistieken zoals pagina‑bezoeken of e-mails geopend worden.

Cookies kunnen “persistent” of “session” zijn. Persistence cookies blijven op je apparaat, session cookies verdwijnen na het sluiten van de browser. Je kunt meer lezen op de TermsFeed website.

Wij gebruiken beide typen cookies voor de volgende doelen:

  • Noodzakelijke cookies (session): essentieel voor functies zoals authenticatie en beveiliging;
  • Beleid-/ toestemmingscookies (persistent): onthouden of je de cookiepolicy hebt geaccepteerd;
  • Functionaliteitscookies (persistent): onthouden keuzes zoals inloggegevens of taalvoorkeuren.

Zie onze Cookieverklaring voor meer details en je opties.

Gebruik van jouw persoonsgegevens

Het Bedrijf kan persoonsgegevens gebruiken voor:

  • Het bieden en onderhouden van onze Dienst, inclusief monitoring van gebruik;
  • Beheer van je Account en toegang tot functies;
  • Uitvoering van contracten (zoals producten, diensten of aankopen via de Dienst);
  • Contact opnemen via e-mail, telefoon, SMS of push‑meldingen (bv. updates of beveiligingsmeldingen);
  • Versturen van nieuws, aanbiedingen en informatie over vergelijkbare producten of diensten, tenzij je hier bezwaar tegen hebt gemaakt;
  • Behandeling van vragen/verzoeken;
  • Ondersteuning bij fusies, overnames of verkoop van activa;
  • Analyse van gegevens, gebruikspatronen, campagneresultaten en verbetering van onze Dienst.

Delen van jouw gegevens

Wij kunnen je persoonsgegevens delen met:

  • Serviceproviders die helpen bij analyse, monitoring of communicatie;
  • Bij bedrijfsoverdracht zoals fusies, overnames of activa‑verkoop;
  • Met affiliates, onder de voorwaarde dat zij dit Privacybeleid naleven;
  • Met zakelijke partners voor aanbiedingen of promoties;
  • Met andere gebruikers als je gegevens openbaar deelt of interacteert;
  • Met jouw toestemming voor andere doeleinden.

Bewaring van jouw persoonsgegevens

We bewaren je gegevens alleen zolang nodig is voor de doeleinden in dit beleid, of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, geschillen op te lossen of overeenkomsten af te dwingen. Gebruikgegevens bewaren we meestal korter, tenzij vereist voor veiligheid, functionaliteit of wet.

Overdracht van jouw gegevens

Jouw informatie kan worden verwerkt in onze kantoren of op locaties van verwerkers, mogelijk in andere landen met andere privacywetgeving. Door je gegevens in te dienen, ga je akkoord met dergelijke overdracht. We nemen passende maatregelen om jouw gegevens te beschermen en alleen over te dragen als er goede beveiliging is.

Verwijdering van persoonsgegevens

Je hebt het recht ons te vragen je persoonsgegevens te wissen. Je kunt dit doen via je Account‑instellingen of door contact met ons op te nemen. In sommige gevallen zijn we wettelijk verplicht bepaalde gegevens te bewaren.

Openbaarmaking van persoonsgegevens

Zakenfusies

In geval van fusie, overname of activa‑verkoop kunnen gegevens worden overgedragen. We informeren je vooraf.

Wetshandhaving

In bepaalde gevallen kan het Bedrijf verplicht zijn je gegevens openbaar te maken op verzoek van overheidsinstanties of rechtsgeldige verzoeken.

Andere wettelijke vereisten

We kunnen je gegevens onthullen om te:

  • Voldoen aan wettelijke verplichtingen;
  • Onze rechten of eigendommen te beschermen;
  • Mogelijk misbruik te onderzoeken;
  • Veiligheid van gebruikers of het publiek te waarborgen;
  • Ons te verweren tegen aansprakelijkheid.

Beveiliging van je persoonsgegevens

We nemen commercial‑grade maatregelen om je gegevens te beschermen, maar absolute veiligheid kunnen we niet garanderen voor online overdracht of opslag.

Integratie met Google Agenda API

Om Google Agenda in onze Service te integreren, gebruikt Glamone de Google Agenda API. Deze integratie stelt onze medewerkers in staat hun afspraken en boekingen naadloos te synchroniseren tussen onze Service en hun persoonlijke Google Agenda. De volgende rechten worden van Google gevraagd:

Alle agenda’s weergeven, bewerken, delen en definitief verwijderen die je met Google Agenda kunt openen

Deze app wil toestemming om wijzigingen in uw agenda’s aan te brengen en in elke kalender waartoe u met Google Agenda toegang heeft, waaronder:

  • Agenda’s maken, wijzigen of verwijderen
  • Afzonderlijke agenda-afspraken updaten
  • Uw wijzigingen wijzigen, zoals wie uw afspraken kan zien
  • Wijzigen met wie de agenda wordt gedeeld

Uw agenda’s en andere agenda’s waartoe u toegang heeft, kunnen informatie bevatten zoals dagelijkse planningen, persoonlijke contacten en privé-afspraken.

Beveiligingsmaatregelen
Om uw gegevens te beschermen, hanteren wij de volgende beveiligingsmaatregelen:

  • Encryptie: Alle gegevensoverdrachten verlopen via SSL/TLS-encryptie en gevoelige gegevens worden opgeslagen in een beveiligde omgeving.
  • Toegangscontrole: Enkel geautoriseerd personeel heeft toegang tot de via de Google Calendar API verwerkte gegevens.
  • Beveiligingsprocedures: Onze systemen worden regelmatig geactualiseerd en gecontroleerd om te voldoen aan de hoogste beveiligingsstandaarden.

De gegevens die via de Google Calendar API worden verwerkt, worden uitsluitend gebruikt voor het synchroniseren van afspraken en boekingen en voor geen ander doel. U behoudt te allen tijde het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw gegevens. Voor vragen over de verwerking van uw gegevens via deze integratie kunt u contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens.

Privacy van kinderen

Onze Dienst is niet bedoeld voor personen jonger dan 13 jaar. We verzamelen niet bewust persoonsgegevens van kinderen onder de 13. Mocht het toch gebeuren, verwijderen we deze zodra we dat ontdekken. Indien nodig vragen we ouderlijke toestemming.

Links naar andere websites

Onze Dienst kan links bevatten naar sites van derden buiten onze controle. We raden je aan de privacyverklaring van die sites te raadplegen. We zijn niet verantwoordelijk voor hun inhoud of beleid.

Wijzigingen in dit Privacybeleid

We kunnen dit beleid bijwerken. Wij zullen je via e-mail of een duidelijke melding op de Dienst op de hoogte brengen voor de wijziging ingaat. We adviseren je dit beleid regelmatig te controleren, omdat wijzigingen ingaan zodra ze zijn geplaatst.

Contact opnemen

Heb je vragen over dit Privacybeleid? Neem contact op via: